loading

•    Oštrija: sportski dizajn prednjeg i stražnjeg dijela i dojmljivi 20-inčni kotači
•    Preciznija: podvozje FlexRide i kočnice Brembo optimalno ugođeni na Nürburgingu
•    Učinkovita: lagana, s turbopunjačem i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem s optimiziranim trenjem
•    Bolje držanje podloge: pogon na sve kotače s vektorskom raspodjelom okretnog momenta, sportske gume Michelin za vrhunske performanse
•    Bolja kontrola: nova sjedala s AGR-ovim certifikatom s boljom bočnom potporom i većom udobnosti
•    Brža: GSi na stazi Nordschleife ostavlja svog snažnijeg prethodnika OPC iza sebe
•    Pod svjetlima reflektora: svjetska premijera sredinom 9. mjeseca na Frankfurtskom međunarodnom sajmu automobila

Sportska pila za entuzijaste Rüsselsheim. Oštrija, preciznija, još učinkovitija. Nova Opel Insignia GSi sportska je limuzina za one koji žele nešto posebno i automobil koji je maksimalno zabavan na cestama svih vrsta. Podvozje sa svojim vrlo dinamičnim postavkama i posebno visokom razinom držanja podloge u kombinaciji s pogonom na sve kotače osigurava sjajno iskustvo vožnje, ali i maksimalnu sigurnost. Novim se 8-stupanjskim automatskim mjenjačem može rukovati putem polugica na upravljaču – baš kao kod trkaćeg automobila – za još aktivnije iskustvo vožnje. Kombinacija laganog dizajna, niskog težišta i 2-litarske turbo snage tipična je za novu generaciju Insignije. Rezultat je izvanredan balans te vrlo dobar omjer snage i mase. Takve vanjske vrijednosti zaslužuju i posebnu unutrašnjost. S velikim kromiranim usisnicima za zrak sprijeda te atraktivnim i nužnim stražnjim spojlerom koji vuče stražnju osovinu dolje, izgled GSi-ja savršeno je usklađen s njegovim performansama. Integrirana sportska sjedala presvučena kožom (posebno izrađena za GSi), kožni sportski upravljač i aluminijske papučice predstavljaju točku na „i“.

Sportska pila za entuzijasteFino ugađanje u najboljoj Opelovoj tradiciji dovelo je do najučinkovitije Insignije svih vremena. Novi je GSi dinamički različit od agilne Insignije Grand Sport: nova razina modernog sportskog duha koji karakterizira vrhunsko držanje podloge i superoštru preciznost talenti su koje će znati cijeniti obožavatelji sportskih srednje velikih limuzina, a koji će se odraziti i na rezultate izmjerene štopericom. „Nova Insignia GSi sasvim je sigurno brža u jednom krugu vožnje na stazi Nürburgring-Nordschleife od snažnije Insignije OPC prošle generacije“, zaključio je direktor odjela za automobile visokih performansi i automobilizam Volker Strycek nakon testiranja. Jedan od razloga jest što je GSi 160 kg lakši od usporedive Insignije OPC 2.8 V6 Turbo: baš je kao kakav mišićavi sportaš.

„Upravo ta kombinacija male mase – osobito kod prednje osovine – niskog težišta, lakog upravljanja, velike snage u širokom rasponu okretaja i vrhunskog držanja podloge čini GSi tako brzim“, s puno entuzijazma objašnjava Strycek. „To je čista učinkovitost. Visoka razina držanja podloge savršena je za Nordschleife i čini vožnju zabavnom, a predstavlja i važnu sigurnosnu karakteristiku na javnim cestama.“

Na “Zelenom paklu ”: najteža trkaća staza na svijetu

Za završno ugađanje Insignije GSi korištena je legendarna staza Nürburgring-Nordschleife. Tu u planinskom lancu Eifel Opel ima testni centar za ugađanje svojih visokoperformansnih automobila. Opelovi inženjeri razvili su na Nürburgringu, koji je trostruki svjetski prvak u F1 Jackie Stewart opisao kao „Zeleni pakao“, posve novo podvozje za GSi. Kraće opruge spustile su GSi za 10 mm, a posebni sportski amortizeri svode gibanje karoserije na minimum. Tome su prilagođene snažne četverocilindrične kočnice Brembo (promjera 345 mm) i već otprije izravno upravljanje. Insignia GSi standardno dolazi s mehatroničkim podvozjem FlexRide. Ono prilagođava amortizere i upravljanje u djeliću sekunde: kontrolna jedinica mijenja i kalibraciju papučice gasa te točke promjene stupnja prijenosa 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Vozač može birati između načina rada Standard, Tour i Sport, a u skladu s odabranim načinom, upravljanje i odziv gasa mogu biti još izravniji. Tu je i način rada Competition koji je ekskluzivan za GSi, a aktivira se pritiskom gumba ESP: dvostruki pritisak omogućuje vještim vozačima jače zanošenje i isključuje kontrolu držanja podloge, što je bilo korisno primjerice za vožnju brzog kruga na stazi Nordschleife.

Sportsko podvozje razvijeno u kombinaciji s posebno dobro prianjajućim gumama Michelin Pilot Sport 4 S i velikim 20-inčnim kotačima nudi držanje podloge kao kod priljepka. Tome puno pridonosi i standardni pogon na sve kotače s vektorskom raspodjelom okretnog momenta koji je jedinstven u segmentu. Kod tog tehnološki naprednog sustava uobičajeni diferencijal na stražnjoj osovini zamijenjen je dvama spojkama koji mogu u djeliću sekunde zasebno ubrzavati pojedinačne stražnje kotače, ovisno o voznoj situaciji. Time je Insignia GSi skoro posve lišena nepoželjnog podupravljanja kod kojega prednji kotači zanose prema vanjskom rubu zavoja. Drugim riječima, GSi kroz niz zavoja prolazi u strogo prateći zadanu putanju.

Ovu sportsku limuzinu pogoni impresivan benzinski turbo motor koji kombinira ekonomičnu potrošnju goriva s performansama. Snažni 2-litarski turbo daje 191 kW (260 KS) te razvija 400 Nm okretnog momenta (potrošnja goriva prema NEDC-u: 11,2 l/100 km u gradskoj vožnji; 7,1 l/100 km na otvorenoj cesti; 8,6 l/100 km kombinirano; 197 g/km CO2). Četverocilindrični agregat uparen je s posve novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Vozač može mijenjati stupnjeve prijenosa putem poluga na upravljaču. Kako se stupnjevi prijenosa mijenjaju automatski, vozač može u načinima rada Standard i Sport čak unaprijed odabrati točke u kojima se to događa. Osim 2-litarskog turbo benzinskog motora, GSi će dolaziti i sa snažnim novim dizelskim motorom.

Sportske značajke: od novih Opelovih sportskih sjedala za visoke performanse do stražnjeg spojlera

Sportska pila za entuzijasteSportske mogućnosti Insignije GSi prate elementi dizajna, visokotehnološke značajke i dodatna oprema. Na samom vrhu popisa novo je sportsko sjedalo koje je razvio Opel, a nudi veću bočnu potporu kao i udobnost na dužim putovanjima. To premium sportsko sjedalo ima AGR-ov certifikat (Aktion Gesunder Rücken e.V.) te je stoga ergonomski idealno i baš kao kod Insignije Grad Sport, nudi ventilaciju, grijanje, masažu i prilagodljive bočne držače. Kod GSi-ja visok naslon sjedala ima integriran naslon za glavu. Usmjeravanje sigurnosnog pojasa u razini ramena savršeno je, a ne nudi se kod integriranih sjedala. Kupci mogu birati između dviju kožnih kombinacija, svaka s logotipom GSi. Taj logotip krasi i stražnji dio vozila s učinkovitim spojlerom koji gura stražnju osovinu dolje. Donji dio stražnjeg odbojnika izgleda kao difuzor i ima dvije ispušne cijevi s kromiranim rubom. Slični usisnici zraka s kromiranim rubom nalaze se ispred prednjih kotača. Obožavateljima će se svidjeti i odgovarajuće unutrašnje uređenje, npr. ravan donji dio upravljača presvučenog kožom, aluminijske papučice i crni strop – sve u najboljem stilu vrlo posebne sportske limuzine.

33-godišnja tradicija: Opelovi modeli GSi

Insignia GSi nastavlja dugu tradiciju Opelovih sportskih automobila. Prvo su davne 1984. uzbudili mase Manta GSi i Kadett GSi (115 KS iz 1,8 litara). Samo četiri godine kasnije 2-litarski DOHC motor sa 16 ventila Kadetta 2.0 GSi 16V postizao je 150 KS. I prva je Astra imala taj motor, da bi se 1993. pojavila alternativna Astra GSi s 1,8-litarskim motorom i 125 KS. Postojale su verzije GSi u raznim generacijama Corse, počevši od Corse A sa 100 KS (1988.) koja je postala traženi klasik. Na (privremenom!) kraju bila je Corsa D iz 8. mjeseca 2012.
Sada će nova Insignia GSi biti premijerno predstavljena svijetu, i to na Frankfurtskom međunarodnom sajmu automobila IAA (14. – 24. 9. 2017.).


>
Idite na vrh